Vorderingen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Carmen Uyterlinde - WaarBenJij.nu Vorderingen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Carmen Uyterlinde - WaarBenJij.nu

Vorderingen

Door: Carmen Uyterlinde

Blijf op de hoogte en volg Carmen

30 November 2014 | Nederland, Nederland

Met alle regelingen voor Zweden ben ik alweer een heel eind opgeschoten. Mijn Grant agreement heb ik opgestuurd naar Erasmus. Ik wacht nog op een handtekening van de Internationaal coördinator uit Zweden en dan kan ik ook mijn Learning agreement opsturen. Deze twee formulieren samen vormen namelijk, de oh zo belangrijke, aanvraag van de Erasmus studiebeurs. Morgen, maandag 1 december 2014, is de deadline voor het verzenden van de aanvraag. De Internationale coördinator van Rotterdam gaf aan dat het geen ramp is als de aanvraag later wordt verstuurd. Het lijkt me echter erg fijn om de aanvraag compleet te hebben en morgen op te sturen.

Van het Erasmus kreeg ik een mail terug dat ik pas recht heb op de beurs als ik de europass taaltest heb gemaakt (European Language Passport). Ik ben met deze Engelse toets direct aan de slag gegaan en de uitslag was positief. "You can understand complex lines of clearly structured argument on both concrete and abstract topics, including technical discussions in familiar fields and particular attitudes or viewpoints." Met deze score kan/mag ik een studie volgen in het Engels.

Ik had een Internationale zorgpas aangevraagd en deze heb ik via de post binnengekregen. Ook een brief over mijn OV-vergoeding en uitwonende studiebeurs is op de deurmat gevallen. De dag voor vertrek moet ik mijn OV-chipkaart stopzetten. Zodra deze is stopgezet, wordt de vergoeding voor openbaar vervoer en mijn uitwonende beurs op mijn rekening gestort.

Ten slotte heb ik mijn accommodatieaanvraag gewijzigd. Voorheen stond deze ingesteld op een appartement met eigen badkamer, slaapkamer en keuken. De directrice (afdeling communicatie & educatie) Inholland heeft zelf ook een aantal jaren geleden in Zweden, Jönköping University, gestudeerd. Zij attendeerde mij erop hóé gezellig het is om met meerdere studenten in een appartement te verblijven. Ook vrienden raadden mij aan dat het verblijf in Zweden vele malen geweldiger zal worden als ik het appartement met meerdere studenten deel. Op aanraden van meerdere mensen kan ik nu meedelen, ja!, ik heb de instellingen gewijzigd en de kans is aanzienlijk groot dat ik een gedeeld appartement krijg toegewezen, maar...daar kom ik pas achter op de dag van vertrek/aankomst.

  • 11 Januari 2015 - 11:33

    Carla:

    Lieve Carmen,
    Wat een mooi avontuur ga jij tegemoet! Ik wens je prachtige inspirerende maanden toe waarvan je met volle teugen mag genieten. Heel veel succes met de studie en alles wat op je pad komt!
    Een hele dikke knuffel van mam x

    Ps. Pas goed op jezelf! ; )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 8246

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2017 - 25 Juni 2018

Mijn derde reis | Zimbabwe

08 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Mijn tweede reis | Indonesië

14 Januari 2015 - 14 Juni 2015

Mijn eerste reis | Minor in Zweden

Landen bezocht: